dinsdag 29 april 2008

Het gras is niet groen

Nee, men moet maar eens de kleuren gaan herdefiniëren , het gras is gewoon van een zodanige frisheid(ik maak hier geen reclame voor Dash hé), groenheid, niet te omschrijven.
Mijn Rhodendendrons hebben wat genen kwijtgespeeld want ipv roze bloemen zijn ze zo wit als lelies.
Door de aanhoudende lenteregen ben ik over mijn gele hosta's gestruikeld, die de dag voordien nog niet te zien waren , ja het groeit en ook het onkruid dat ik zorgvuldig wegbrand met mijn vlammenmachien.
Ik werd gevangen door een karmijnrode vitticella clematis, niet te geloven hoe snel ze groeien , ik raad trouwens iedereen aan om vitticella clamatissen te planten, ze bloeien heel de zomer door, en hebben geen last van de beruchte verwelkingsziekte , ook de alpina, en macropetalia zijn hier toppers.
Vlinders zie je nauwelijks met dit regenweer, hoewel nachtvlinders zich daaraan niet storen (zeg nachtvlinders ipv motten).
Normaal zou ik morgen bij mijn zoon Stijn gaan tegelen , maar hij heeft het afgeblazen voorlopig.
Zo kan ik morgen gezwind nog wat rozen planten, sla planten, spinazie, en radijs(ja ik ben laat)
, en wortetjes, franse peterselie, etc.
Als dat gedaan is moet ik het kippenhok onder handen nemen, gras bijzaaien,en mijn soufre moeyable bovenhalen, als deze klussen gklaard zijn , moet ik de serre klaarmaken, voor tomaten auberginnes en paprika's, rond mijn rozen plant ik afrikaantjes om de aaltjes te verdelgen , ik zou zo nog wel een tijdje kunnen doorgaan, maar ga de lezer vervelen.
Ik wil dan s'avonds nog wat tijd vrijmaken om wat te schrijven, en hoop dat er dan nog iets behoorlijks uit mijn pen komt.
En dan wil deze lichtelijk maar prettig gestoorde oudere jongen nog een zonneoven maken???
Suggesties steeds welkom.
zo dit was het groenuurtje , en het Higg's deeltje hebbenn ze nog steeds niet gevonden, duimen maar.

3 opmerkingen:

anne zei

kan die clematis in een bak met lattenwerk?
Ik wil namelijk op mijn terras een niet zo fraaie afsluiting verbergen achter wat groen met wat bloem.

Jan Anton Gilles zei

Perfect, dat zal geen enkel probleem zijn,enje hebt metteen een scherm van bloemen

anne zei

dank je!