maandag 5 mei 2008

1.6 hectare

tja dat is de ecovoetafdruk die we maximaal zouden mogen benutten, willen we deze planeet leefbaar houden voor iedereen. de gemiddelde voetafdruk van de Belg is 5.6 Ha. Dat stemd tot nadenken; Maar zolang het goed lekker warm weer is kunnen we genieten van de hangmat, verbruiken we geen energie, dat is al een goed begin;
Wat de natuur betreft, ik heb al de sint jacobsvlinder gezien, de zwartkop, en de wantsen zijn ook al druk aan't paren.gelukkig dat die diertje zoveel lawaai niet maken als ze klaarkomen, want dan zou het niet te doen zijn in de natuur, nog zoiets.
De natuur en wij, kan je nu niets schizofrener indenken dan dat, we zijn maar een niche in de natuur , toevallig behept met een onvermoeibaar verlangen, om alles wat niet nuttig wordt ervaren te doden.gelukkig horen die nietsnutten van schrijvers -kunstenaars (nog) niet bij.
het is ooit anders geweest hé Hitler, Mussolini en consoorten, filip de winter en zijn bruin gevolg.
Ach laten we het vandaag maar eens gezellig houden , mijn josta's gaan eindelijk vruchten geven, dat heeft zo effe maar drie jaar geduurd, ik niet begrijp, ik heb vroeger nog josta's gehad, maar diec zijn tijdens de ijstijd verdwenen, of zoiets, en die droegen direct vruchten.
Zou hier een jostakomplot achter zitten?
Ik zal het maar kort houden want zoveel waanzin kan een normaal persoon per dag niet aan.

1 opmerking:

anne zei

Mijn ecologische voetafdruk zou 3,1 hectare bedragen. Net berekend. Op http://www.wwf.be/eco-footprint/nl/


valt nog mee hé :-)